poniedziałek, 14 października 2013

Sól. Pojedynek na...........


No właśnie na co? Dzisiaj chcę sprawdzić, że rzeczywiście każda sól to zło, wszędzie trąbią :ogranicz spożycie soli, sól powoduje nadciśnienie etc.., mnie już boli głowa o tego wszystkiego, więc zabawiłam się w detektywa i sama spróbuję znaleźć rozwiązanie na to pytanie.
Sól morska powstaje w wyniku odparowania wody morskiej,jest nieoczyszczona, w związku z czym ma ona bardzo dużo mikroelementów w swoim składzie.Są to m.in:magnez,jod, lit, selen, zawiera też sód, ok.40% składu. Jest gruboziarnista Okazuje się jednak, że wcale nie jest zdrowsza od tej kuchennej.Czemu? Tworząc ten post przeczytałam kilka artykułów odnośnie różnic pomiędzy solą morską a kuchenną. I wiecie co? Okazuje się, że poza tym, że są one inaczej uzyskiwane, mają inną konsystencję, to wpływ na organizm jest taki sam. Sól kuchenną wydobywa się z podziemnych złóż, a następnie oczyszcza chemicznie.Czasem dodaje się substancje przeciwzbrylające oraz wzbogaca w jod. Więc tak naprawdę nie ma znaczenia czy wybierzemy sól morską czy kamienną. Ta morska jest droższa ,można jej użyć jeśli chcemy uzyskać odmienny smak potrawy. A kuchenna króluje na naszych stołach i w naszych potrawach.Jeśli chodzi o mnie korzystam zarówno i z morskiej i z kuchennej, ale w rozsądnych ilościach:-). W swojej kuchni używam bardzo dużo ziół, suszonych i świeżych. Od jakiegoś czasu ograniczyłam rzeczywiście solenie, a lubiłam dość mocno przyprawione rzeczy. Na początku muszę przyznać było ciężko, ale teraz już mój organizm przestawił się i jest ok. Zatem, jeśli solisz rób to z głową!:-)
Na zdjęciu widzimy po lewej stronie sól kuchenną, po prawej morską.

2 komentarze:

  1. ja też od jakiegoś czasu zaczełam używać soli morskiej i musze przyznać iż nadała moim potrawom nowego wymiaru smaku..bo siła tkwi w szczegółach..:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się w 100%
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń