poniedziałek, 14 października 2013

Oliwa zawsze sprawiedliwa


Dużo ostatnio się mówi o dobroczynnym wpływie oliwy na nasz organizm. Że ma wit. E i A ( naturalne przeciwutleniacze), różnego rodzaju kwasy (palmitynowy, oleinowy, stearynowy) i wiele innych, ale o nich nie będę pisać, bo to wszystko możecie poszukać w internecie. Chciałam pokazać Wam oliwę, którą ja używam w kuchni. Odkryłam ją na targach Polagra w Poznaniu i przyznam szczerze, że tak mi zasmakowała,że od razu po powrocie do domu: bach do internetu, poszperałam ,znalazłam sklep i ją kupiłam. Jest do oliwa hiszpańska Masia El Altet.
Drzewa oliwne, z których wytwarzana jest oliwa mieszczą się w Parku Naturalnym Sierra de Mariola:-. Muszę Wam powiedzieć, że jakoś wcześniej nie mogłam natrafić na dobrą jakościowo oliwę w naszych sklepach typu Tesco,Real. Chodzi mi tu przede wszystkim o oliwę taką, którą można spożywać na surowo, z bagietką jako przekąskę, . Ta nadaje się do tego znakomicie, stosuję ją też do sałatek, albo do polewania potraw już na talerzu.Fajnie też jest dodać ją też na koniec duszenia mięsa, czy też warzyw. Smażyć na niej nie smażyłam, chociaż ze względu na to ,że ma dość wysoki poziom spalania można to robić ale trzeba pamiętać, aby nie przekroczyć temperatury 220st. C. Zresztą szkoda mi jej, ze względu na to ,że do smażenia stosuję inną ( jest na zdjęciu w poście o żurku) a poza tym cena butelka na zdjęciu kosztowała mnie 65zł, to trochę dużo, ale warta jest swej ceny. Jeśli chodzi o smak jest po prostu wyborna! Ma cudowny dość zdecydowany aromat. Po przełnięciu lekko piecze w gardło, ale naprawdę lekko.Jest aksamitna, idealnie komponuje się z chrupiącą bagietką i oprószoną solą morską. Jeśli nigdy nie próbowaliście takiego połączenia zachęcam do wypróbowania takiego smaku. Zaskoczy Was jak taka prosta rzecz może być smaczna, a jednocześnie lekka. Podstawa jednak to dobra jakościowo oliwa, a ta jak najbardziej się do tego nadaje.

3 komentarze:

  1. ostatnio również jestem miłosnikiem dobrej oliwy,ta opisana przez Ciebie wydaje sie być naprawde świetna,a znasz może rówie dobre co ta wyżej a o troszke niższej cenie?
    Tadeusz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Panie Tadeuszu, już niedługo będzie post o oliwie -również hiszpańskiej, która niczym nie ustępuje tej opisanej powyżej.

      Usuń
  2. Ostatnio kupiłem wyśmienitą włoską oliwę na allegoro pod nazwą ETRUSKAE i poźniej spróbowałem od tego samego sprzedawcy FRANTOIO. Powiem szczerze "d..pę mi urwało" :)

    OdpowiedzUsuń