wtorek, 22 października 2013

Babka jogurtowa


Kiedy nie mamy czasu ani zbytnio ochoty na robienie czasochłonnych ciast szukamy czegoś szybkiego i smacznego zarazem. Ten przepis taki właśnie jest.Ciasto piecze się szybko i wychodzi bardzo smaczne. Myślę, że koło godzinki spokojnie nam wystarczy, aby raczyć się cudownym smakiem. Przepis ten pochodzi z książki Nigelli Lawson pt" Nigellissima", którą to podarował mi Św. Mikołaj wiedząc, że bardzo lubię włoską kuchnię:-). Niegella pisze w niej, że ten przepis znalazła na stole w jednym z domów, który wynajmowała będąc we Włoszech. Trochę go zmieniła na swoje potrzeby i tak oto teraz ja, podaję Wam przepis na babkę jogurtową:P. Naszą miarą będzie tutaj kubek po jogurcie naturalnym- 150 g.
Otóż potrzebujecie:
- jogurt naturalny 150g
- 3 jajka
- 2 kubeczki mąki pszennej
- 1 kubeczek mąki ziemniaczanej
- 1 kubeczek oleju
- 1 kubeczek drobnego cukru
- skórka starta z cytryna ( ja akurat nie miałam i wlałam trochę aromatu cytrynowego)
- ekstrakt waniliwoy ( też dałam aromat waniliowy)

Więc tak: nagrzewamy piekarnik do 180st., wykładamy blachę papierem do pieczenia, bądź smarujemy jakimś tłuszczem i posypujemy bułką tartą. Co do blachy - najlepiej jakbyście mieli blachę z kominem, chodzi o to, by ciasto miało kształta obwarzanka ( lepiej sięc piecze wtedy, ewentualnie tortownicę 23cm średnicy). Ja kiedyś zrobiłam w mniejszej blaszce i niestety od środka był zakalec.
Jajka rozbijamy, ubijamy pianę z białek i odstawiamy na bok. Do miski z zółtkami dodajemy jogurt i cukier i miksujemy. Poźniej dolewamy olej, dodajemy aromaty, mąkę pszenną i ziemniaczaną. Robimy to delikatnie. Na koniec dokładamy pianę z białek i ostrożnie mieszamy.
Wylewamy ciasto na blachę i pieczemy tak 30 minut.
Ciasto po upieczeniu powinno odstawać od boków, a w środku być suche. Posypujemy na koniec cukrem pudrem.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz